120 kilometrelik Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyol Projesi ihalesini 43.5 milyar TL bedelle Fernas İnşaat aldı

Türkiye’nin ekonomisinde bir kara deliğe neden olan Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile “tüm istekliler arasında kapalı teklif alma usulü” ile yapılan ihaleye üç firma teklif verdi:

“Çelikler Taahhüt, Fernas İnşaat ve Makimsan+Caba İnşaat”

Çelikler KDV hariç 68 milyar 636 milyon 245 bin 462 lira 16 kuruşluk teklif verdi..

Makimsan+Caba İnşaat ise KDV hariç 54 milyar 558 milyon 913 bin 286 TL 46 kuruşluk teklif sundu.

Fernas ise KDV hariç 43 milyar 483 milyon 952 bin TL’lik teklif verdi.

Daha önce 5 kez ertelenen ihaleyi en düşük fiyat teklifini veren Fernas kazandı.

TOPLAM 120 KİLOMETRELİK YOL

Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu; 101 kilometre otoyol ve 19 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 120 kilometre uzunluğunda olacak. Proje kapsamında 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük ve 3 otoyol hizmet tesisi yapılacak.

FERNAS İNŞAAT’IN FAALİYET ALANLARI

1982 yılında kurulan Fernas, kurulduğu günden günümüze kadar Orta Doğu, Güney Asya, Türki Cumhuriyetleri ve Türkiye’de işler yapmıştır. Başlıca faaliyet alanları inşaat, enerji üretimi, şehir içi doğal gaz dağıtımı, sanayi, madencilik, gıda ve turizm olan Grubumuzun bu sektörlerde faaliyetleri büyüyerek devam etmektedir

Grubumuz İstanbul Silivri’de bulunan ülkemizin stratejik öneme sahip ilk doğalgaz depolama tesisi yapımını üstlenmiş ve başarıyla tamamlamıştır. Başta endüstriyel tesisler, petrol ve gaz boru hatları, barajlar, sulama kanalları, karayolları, demiryolları, telekomünikasyon, altyapı ve üstyapı inşaatları olmak üzere çok sayıda inşaat projesi tamamlamıştır.

KAMUNUN UĞRADIĞI ZARAR 4.9 MİLYAR DOLAR

Son dönemlerde Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan projelerde verilen geçiş garantileri nedeniyle bütçede büyük bir kara delik oluştu.

Geçen ayındaki verilere göre, maliyeti ve verilen araç geçiş garantisiyle tartışma konusu olan devasa projelerden biri Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ydü: 818 milyon dolara yapıldı, yedi yılda işletmeci firmaya 1.7 milyar dolar geçiş garantisi için para ödendi. Yedi yılda verilen geçiş garantisinin yüzde 60’ına dahi ulaşılamadı.

Osmangazi Köprüsü’nde, 1 Temmuz 2014’te hizmete açıldığından beri araç başına 35 dolar+KDV üzerinden verilen günlük 40 bin araç geçiş garantisi verildi. Yılda ortalama 10 milyon araç geçtiği açıklandı Günlük 40 bin araç geçiş garantisinin sağlanması için bir yılda 14 milyon 600 bin, 7 yılda ise 102 milyon 200 binden fazla aracın geçmesi lazım. Buna göre 7 yılda 32 milyon 200 bin araç için garanti ödemesi yapılmış durumda. 7 yılda köprüye ödenen garanti tutarı 1,2 milyar doları geçiyor.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli ve Çanakkale Köprüsü üzerinden kamunun uğradığı zararın yaklaşık 4.9 milyar dolar olduğunu iddia ediliyor. Dört örnek projede; araç geçiş garantisi: 105 milyon 102 bin araç. Geçen yıllık ortalama araç sayısı: 35 milyon 570 bin.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir