Aston Martin CEO’su Lawrence Stroll, Lagonda’yı Bentley gibi markalarla rekabet edecek bir üst düzey elektrikli marka olarak konumlandırma hedefinin rafa kaldırıldığını açıkladı. Şirket, ultra lüks bir araç sunma fikrinden vazgeçerek, mevcut spor otomobilleri ve SUV’lerini geliştirmeye odaklanacak.
Stroll, “Spor otomobillerimizin ve SUV’lerimizin zaten yeterince lüks olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle daha az performansa ve daha fazla lükse odaklanan bir otomobil piyasaya sürmeyi düşünmüyoruz” dedi.
Lagonda markası en son 2015 yılında sadece 200 adet özel modelle kullanılmıştı. Stroll’un açıklamaları, bu markanın yeniden canlandırılmasının artık gündemde olmadığını gösteriyor.
Aston Martin’in bu kararı, elektrikli otomobillere geçişte hızlanan bir trendin parçası olarak yorumlanabilir. Birçok otomotiv firması, fosil yakıtlı araçlardan elektrikli araçlara geçiş planlarını hızlandırırken, Aston Martin de bu trende ayak uydurmaya çalışıyor.
Şirketin yeni planı doğrultusunda, önümüzdeki yıllarda Aston Martin’den daha fazla elektrikli ve spor modelin piyasaya sürülmesi bekleniyor.