E-ticaret’e Nasıl Başlanır? İşte Öneriler

Alışverişlerimizin önemli bir kısmını e-ticaret platformları üzerinden gerçekleştirdiğimizden, online alışveriş günlük yaşantımızın büyük bir parçası haline geldi. Ayrıca günümüzün en popüler iş modellerinden biri olan e-ticaret, birçok girişimcinin ticari dünyaya adım atmasını da sağladı. 

Ancak e-ticarete sıfırdan başlamak isteyen birinin aklında pek çok soru işareti olabiliyor. Siz de e-ticarete başlamak istiyor ama nasıl yapacağınız konusunda çeşitli tereddütler duyuyor olabilirsiniz. Gelin birlikte ‘e-ticarete nasıl başlanır‘ sorusunu önerilerimiz üzerinden cevaplayalım. 

E-ticarete başlamak isteyenler için öneriler:

  • Pazar analizi yapın:
  • Markanızı oluşturun:
  • Bir şirket kurun:
    • Şahıs şirketi ve diğer şirket türleri
  • Ürün tedariği
  • Depo ve stok yönetimi
  • Kargo anlaşmaları yapın
  • E-Ticaret sitenizi kurun
  • Dijital pazarlama kanallarına yatırım yapın
    • E-Ticarette uygulayabileceğiniz 6 önemli dijital pazarlama yöntemi/modeli

Her şeyden önce; Pazar analizi yapın:

İster geleneksel ister e-ticaret ile ilgileniyor olun, başlangıç aşamasında uygulamanız gereken ilk adım pazar analizi yapmaktır. Pazar araştırması yapmak, sattığınız üründen tutun da hitap edeceğiniz hedef müşteri kitlesine kadar neredeyse her konuda doğru stratejiler belirlemenizi sağlayacaktır. Bu stratejilerin işletmenizi başarıya ulaştırmasında anahtar bir rol üstlendiğini hatırlatmaya gerek yok…

Hedef kitlenizi bulmanızı sağlayan pazar analizi, aynı zamanda rakiplerinizi de incelemenizi ve araştırmanızı sağlar. Rakiplerinizi analiz edebilmek, kendi işinizi geliştirmenizi sağlayacağı gibi potansiyel müşterileri de tanımanıza imkan verir. Aynı zamanda fiyatlandırma çalışmaları için de oldukça faydalı bir adımdır.

Markanızı oluşturun:

Diğer tüm işletme modellerinde olduğu gibi e-ticaret işletmelerinde de bir marka kimliğine ihtiyaç duyulur. Marka kimliği, işletmenizin başarıya ulaşmasındaki en önemli faktörlerden biridir. İşletme adınızı seçerken de markanızın renklerini ve logosunu belirlerken de planlarınızı son derece stratejik sürdürmelisiniz. Ürününüzün ne olduğunu ifade eden, özgün ve etkili bir isim bulmalı; sosyal medya kullanıcı adları ile yasal isim hakkının mevcut olup olmadığını da muhakkak kontrol etmelisiniz.

Özellikle globalleşmeyi hedefleyen işletmelerin, marka kimliğini global kitlesini düşünerek planlaması son derece önemlidir.

Markanızı inşa ederken; kullanacağınız ambalajdan,web sitesi tasarımına kadar tüm marka yüzünüzü aynı tasarım çizgisinde tasarlamalısınız.

İşleri resmi boyuta taşıyoruz: Bir şirket kurun:

Buraya kadar anlattıklarımız daha çok pazar çalışmaları ile ilgiliydi. Ancak tabii ki işletmenizin yasal faaliyetlerini sürdürebilmek için bir şirket kurmanız gerekli. Birçok farklı şirket türü bulunmaktadır. Bu şirket türleri arasından işletmenizin kapasitesine göre en uygun olanını seçmeniz oldukça önemlidir. E-Ticarete yeni başlayan işletme veya kişilerin şahıs şirketini tercih etmesi iyi bir başlangıç olabilir.

Şahıs şirketi dışında tercih edebileceğiniz farklı şirket türleri ise şu şekilde: 

  • Anonim Şirket
  •  Limited Şirket
  • Kollektif Şirket
  • Komandit Şirket
  • Kooperatif Şirket

Artık ürün tedariğine başlayabilirsiniz:

Aklınızdaki fikri hayata geçirmek için atacağınız en somut adımlardan birindeyiz. Pazarlama faaliyetleriniz ve şirketiniz tamam, sıra satacağınız ürünleri tedarik etmekte. Bu noktada aklınızdaki ürüne göre yöntemleriniz de değişebilir. Örneğin fiziksel ürünler satıyorsanız, ürünlerinizi kendiniz üretmeniz veya bir tedarikçiyle çalışmanız gerekebilir. Dropshipping, yani stoksuz satış tekniğini benimsemeyi düşünüyorsanız, bu sayede genel giderlerinizi daha düşük tutabilirsiniz. Ancak yönetim süreci zorlayıcı olabilir.

Ürünler elinizde, sıra depo ve stok yönetimini planlamakta: 

  1. Sattığınız her ürün için minimum stok tutarı belirleyin
  2. Ürün stok isimlendirmelerini iyi yapın
  3. Günlük gelen ve giden ürün kontrollerini yapın
  4. Tedarikçileriniz ile sürdürülebilir ilişkiler kurun

E-Ticaret sitenizde, sattığınız ürünlerin stok kontrollerini güncel olarak takip etmeniz gerekir. Stoğunuzda gerçekleşen değişiklikleri sitenizde de eş zamanlı olarak uygulamalısınız. Bu noktada en kritik kısım, stoğunuzda bulunan ürünleri kategorize etmeniz ve isimlendirme çalışmaları yapmanız. Çünkü bu sayede çok daha düzenli bir sisteme sahip olacaksınız.

Ürünün tüketiciyle buluşma vakti: Kargo anlaşmaları yapın

E-Ticarette kargo entegrasyonu, ürün satışından sonra gerçekleşecek olan ilk operasyonel adımdır. Müşteriler, genel itibariyle satın aldıkları ürünün ilk 2-3 gün içerisinde teslim edilmesini talep ederler. Kargolar, genelde işletmeler tarafından kaynaklanmayan aksaklıklar nedeniyle müşteriye geç ulaşabilir. Haliyle bu durum da marka prestijine zarar verebilir.

Kargo firmaları, özellikle e-ticaret faaliyetlerinde aksamanın önüne geçebilmek için depo ve stok yönetimi yazılımları ile entegre olup kargo dağıtımı yaparlar. Bahsi geçen kargo entegrasyonları, e-ticaret işletmenize hız kazandırır. Müşteriler böylelikle kargo takip süreci ve ürünlerin gönderim sürelerini şeffaf bir şekilde izleyebilir.

Mağaza vitrininiz: E-Ticaret sitenizi kurun

E-Ticaret sitenizi aklınızda bir mağaza vitrini gibi düşünebilirsiniz. Müşterileriniz, e-ticaret siteniz sayesinde işletmenizi öğrenebilir, ürünlerinize göz atabilir ve satın alma kararı verebilir. Bu sebeple profesyonel bir e-ticaret sitesine sahip olmanız son derece önemlidir.

Bu işlemi gerçekleştirmek için en pratik ve sağlıklı yöntem, bir e-ticaret altyapısı ile işlemlerinizi sürdürmek olabilir. İşletmeniz için doğru e-ticaret paketleri bulmak zorlayıcı olarak görünse de günümüz yeni nesil teknolojileri sayesinde son derece pratik bir hale gelmiştir. Yazılım bilgisine sahip olmadan, birbirinden farklı tasarım şablonları ile e-ticaret sitesi kurmak artık oldukça kolay.

Sıra sitenizi geliştirmekte; Dijital pazarlama kanallarına yatırım yapın

E-Ticaret iş modelinde dijital pazarlamaya önem vermeniz son derece önemlidir. Dijital pazarlama tekniklerini kullanmadan marka bilinirliği yaratmanız ve sitenize trafik akışı sağlamanız oldukça zordur.

E-Ticarette uygulayabileceğiniz 6 önemli dijital pazarlama yöntemi/modeli:

  • E-posta pazarlama
  • Arama motoru reklamları
  • Sosyal medya reklamları
  • SEO (Arama motoru optimizasyonu)
  • İçerik pazarlaması
  • Sosyal medya pazarlaması

Unutmadan, E-Ticarete başlamadan gerekli belgeler nelerdir?

E-Ticarete başlamak ve işlemlerinizi yasal olarak sürdürebilmek için bir şirket kurmanız gerekmektedir. Bu şirket türü şahıs ya da limited şirket olarak ifade edilebilir. Şirketlerin kurulumu için farklı belgelere ihtiyaç duyulur.

E-Ticaret sitesi kurmak için gerekli belgeler:

  • Gerçek ya da tüzel kişiler için MERSİS numarası
  • Vergi kimlik numarası
  • Esnaf ve sanatkârlar için TC kimlik numarası
  • Kurucu kişi ya da kişilerin fotoğrafları
  • Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) kaydı
  • İşletme unvanı
  • Faaliyet gösterilen sektör, ürün ve hizmet türü
  • Ticaret türü (örneğin; B2B, B2C)
  • KEP adresi
  • Ödeme aracılık kuruluşu ile anlaşma bildirimi
  • Kargo firması ile anlaşma bildirimi
  • Altyapı sağlayıcı ile anlaşma bildirimi
  • Yurt dışı finans işlemleri için yurt dışı banka bilgileri
  • Veri tabanının bulunduğu konum

Bu içeriğimizde e-ticarete nasıl ve nereden başlanır, bir e-ticaret sitesi nasıl kurulur gibi soruları cevaplandırmaya çalıştık. Umarız e-ticarete nasıl başlayacağınız konusunda kafanızdaki soru işaretlerinizi giderebilmişizdir. Herkese başarılar! 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir